1. Home
  2. /
  3. Ik ben huurder
  4. /
  5. Wie herstelt en betaalt?

Wie herstelt en betaalt?

Bepaalde herstellingen zijn voor jou als huurder, andere moeten gebeuren door woonmaatschappij !Mpuls. Bij twijfel neem telefonisch contact op. 

Voor de herstellingen die jij als huurder moet uitvoeren en betalen zijn er drie keuzes:

  • Je doet de herstelling zelf.
  • Je laat de herstelling uitvoeren door een vakman. Je betaalt de factuur zelf.
  • Vraag aan woonmaatschappij !Mpuls om de herstelling te doen. Je betaalt !Mpuls voor deze herstelling.

Een klein overzicht met een aantal vaak terugkerende problemen:

de huurder is verantwoordelijk voor

  • Zichtbare rioleringen en afvoeren
  • Verstopping van goten en jaarlijks onderhoud
  • Reinigen septische put, regenwaterput, schoorsteen en ontstoppen regenwaterafvoerbuis
  • Kranen
  • Lavabo, toilet, bad en douche
  • Deurbel en parlofoon
  • Stopcontacten, schakelaars, lamphouders,…
  • Sloten, scharnieren, deurkrukken, sleutels, klinken, sluitpinnetjes garage,…
  • Rolluiklinten en -geleiders
  • Groenonderhoud voor- en achtertuin (tenzij anders doorgegeven)
  • Regenwaterpompen
  • Dampkappen
  • Brievenbus
  • Gebroken glas
  • Thermostaten, radiatorkranen,…
  • Onderhoud silicone
  • Ventilatieroosters
  • Bestrijden van ongedierte
  • Kosten door slecht onderhoud (voorbeelden: verstopte verluchtingsroosters, kapotte dampkap of lavabo, slecht gebruik van de verwarmingsketel,…)

woonmaatschappij !Mpuls is verantwoordelijk voor

  • Naam op bel en bus kleven in een appartement
  • Onderhoud boiler/waterverwarmer
  • Leidingen in muren
  • Vochtproblemen
  • Problemen aan het dak
  • Uitpompen van water in de kelder
  • Herstellingen door slijtage, ouderdom of overmacht (voorbeelden: vochtplekken door een slechte constructie van afvoerbuizen, een barst in een raam door een hevige hagelbui,…)

Geen verwarming of warm water?

 

Six051 31 20 12

Dringende problemen met elektriciteit?

 

DM Elektro0460 96 27 59

Wij werken op afspraak

Je kan ons elke werkdag telefonisch bereiken tussen 9u en 12u en 13u en 16u of stuur ons een e-mail:

info@wm-impuls.be
verhuring@wm-impuls.be
sociaalteam@wm-impuls.be
technischteam@wm-impuls.be
boekhouding@wm-impuls.be